LaCie d2 Quadra 2TB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de LaCie d2 Quadra 2TB op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Princeke 23-11-2014
Geschreven voor: LaCie d2 Quadra 2TB

Net aangekocht en geïnstalleerd. Bij het opstarten krijg je eerst alleen de mogelijkheid om hun software op je pc te installeren. Persoonlijk ben ik daar tegen omdat ik alleen maar bestanden wil overzetten naar deze externe HD en geen extra plaats wil verliezen op mijn pc. Verbazend snel echter is alles geïnstalleerd en krijg je de mogelijkheid om de schijf te formatteren, partities aan te maken, back-ups te maken (je kiest ook zelf van wat er back-ups gemaakt worden), .... Kortom: gemakkelijker, eenvoudiger, overzichtelijker kan niet. Een echte aanrader op dat vlak. Eén nadeeltje gevonden nu: als je een noodback-up wil maken op deze schijf, dan moet je de software upgraden (lees: bij betalen) en da's wel jammer.
Verder is de schijf ook heel stil en werkt ze snel, ook bij het aansluiten op een USB 2.0 aansluiting.
Schijf weegt wel iets zwaarder dan de andere en is mss niet direct de mooiste qua uitzicht maar op het eerste gevoel af is dit een top-aankoop.